Playa del Ingles Gran Canaria

Playa del Ingles Gran Canaria

donderdag 20 augustus 2015

Hotel, Vliegtickets en Schiphol Smartpark

Met de reischeck van D-reizen van  € 500,- op zak is het nog leuker een vakantie boeken.
Menig uren hebben we achter de laptop gezeten op de site van D-reizen om een geschikte vakantiebestemming uit te zoeken.
D-reizen
Onze keuze is gevallen op Gran Canaria, Playa Del Ingles, we zijn niet onbekend met Gran Canaria in het verleden zijn we er al 3 maal eerder geweest en de laatste keer was dat in 2010. Het eiland bevalt ons prima, je kan er genoeg doen als je dat wil en als je even helemaal niets wil doen is het ook goed. Tijdens deze geplande vakantie zijn we van plan om vooral de relaxmodus te gaan gebruiken.

Als eerst het hotel, we zijn uiteindelijk terecht gekomen bij Hotel Neptuno met een all inclusief aanbieding. Alleen ontbijt was ook voldoende geweest echter verschilde de prijzen zo weinig van elkaar dat we maar voor het gemak gaan van all-in. We willen echt zo min mogelijk zelf doen.
We hebben natuurlijk weer op Google rondgesnuffeld mbt Hotel Neptuno qua ligging, recensies en natuurlijk foto's. En foto's zijn er genoeg. Alleen al op Tripadviser meer dan 300 foto's.
Foto's zien er goed uit en ook de recensies zijn prima tot zelfs zeer goed.
Uiteindelijk gaan we het zelf ervaren of het hotel is bevallen op onze eigen manier en plaatsen we onze eigen foto's op deze blog. Nu eerst even een paar foto's volgens de website van D-reizen.

Hotel Neptuno Gran Canaria Playa del Ingles

All Inclusief

Een van de 171 kamers

Het zwembad
Het boeken kan een makkie gaan worden want alles zit bij de boeking erbij zoals de tickets, transfer naar het hotel enz. Volgens de gegevens gaan we vliegen met Transavia met gunstige tijden.
Voordat we het definitief gaan boeken willen we graag weten hoe we de cheque kunnen verzilveren.
Om een lang verhaal kort te houden, na periode van live chat, telefoneren met D-reizen zouden we eruit moeten gaan komen, echter toen we de boeking definitief telefonisch wilde vastleggen kwam er weer een totaal ander verhaal van de betreffende medewerkster. Deze telefonische boeking hebben dan ook maar niet doorgezet. Zwaar geïrriteerd dat we zijn, boeken we de vakantie maar eerst gewoon online met de mogelijkheid dat we deze dan in een D-reizen winkel kunnen gaan betalen. 
De vakantieboeking wordt netjes in de mail bevestigd en daarna kunnen we gaan afrekenen.
Zo gezegd zo gedaan.....niet dus.
De volgende ochtend wilde Chris bij een D-reizenwinkel in Culemborg de vakantie gaan betalen en de reischeck verzilveren. 
We kunnen het eigenlijk al raden.......er is totaal niets bekend van een boeking in het systeem.
Chris heeft de totale boeking van gisteren bij zich met nummer en alles erop en eraan. 
De medewerkster krijgt de boeking uiteindelijk gevonden en vraagt deze te bevestigen waarop Chris antwoord dat hij nu de reissom komt betalen want de reis dient in een keer betaald te worden omdat het vertrek binnen het x aantal weken ligt. Wilt u de reis bevestigen? Klinkt er weer achter de balie vandaan....en inmiddels beginnen de sokken af te zakken. Nogmaals geef Chris aan dat hij de reis wil betalen en dat hij ook een reischeque heeft. Na enige minuten later valt het eurootje bij de medewerkster en vliegt de creditcard door de betaalautomaat. Eindelijk, de reissom is voldaan incl. de cheque. We kunnen op vakantie...maar wacht eens even....natuurlijk.......kan niet missen....dit hoort er nog wel even bij.....de geboorte datum van Chris blijkt niet te kloppen, verkeerd overgetypt want op onze eigen boeking van gisteravond stond ie nog goed, misverstand zit weer bij D-reizen. Geen probleem zei de medewerkster we passen het aan en u krijgt een nieuw boekingsformulier. Uiteindelijk heeft dit weer een week geduurd en hebben we er zelf weer achterheen gemoeten.
We zullen niet klagen want we hebben een cheque ter waarden van  € 500,-(alleen te besteden bij D-reizen) mogen inleveren maar de service en alles wat er bij komt bij D-reizen is bij deze ervaring zeer teleurstellend of eigenlijk gewoon slecht. D-reizen zal nooit onze eerste keuze zijn waar wij iets boeken, vorig jaar hebben wij de City Trip Berlijn via De vakantiediscounter geboekt en daar ging de service veel verder en vriendelijker. Zelf de medische handbagage werd door hun aangemeld.
Gelukkig is deze fase van het boeken van een vakantie voorbij en kunnen we gaan aftellen.

De originele reischeque

Hij is echt

Yeah....eindelijk geboekt en betaald
Hoe zijn de vluchten en met welke maatschappij?

We vliegen op een zaterdag om 05:30 uur van Amsterdam, Schiphol naar Gran Canaria, Las Palmas.

Amsterdam Airport Schiphol

De aankomst op Gran Canaria Las Palmas zal dan zijn 09:10 uur lokale tijd

Gran Canaria Airport Las Palmas

Transavia zal de vlucht verzorgen met een Boeing 737-800. Chartervlucht.


Terugreis vliegen we op een maandag vertrek Las Palmas, Gran Canaria 19:35 uur naar Amsterdam.
De aankomst op Amsterdam Schiphol zal dinsdagochtend vroeg in de morgen zijn om 01:05 uur.
Transavia zal de vlucht verzorgen met een Boeing 737-800. Chartervlucht.

We gaan met onze eigen wagen naar Schiphol, dus hiervoor hebben we weer natuurlijk bij Schiphol Smart Park een plaatsje gereserveerd met de creditcard. Het bevalt nog steeds goed, vorig jaar ook weer prima geweest. We wilde dit keer eens op P2 parkeren ipv P3 maar helaas het systeem gaf aan dat er geen plekjes meer vrij waren. Dan maar weer p P3. Het systeem werkt goed, reserveren via de site, de pendelbussen van en naar het parkeerterrein / Terminals, in en uit rijden met de creditcard het is nog steeds een aanrader als je lang gaat parkeren op Schiphol.

Schiphol Smartpark

De reservering en boeking voor ons Jochie is ook geregeld, wat ons betreft....laat de vakantie maar beginnen. Het zal nog even duren, maar het aftellen is begonnen.

Rocket


Bedankt voor het lezen en tot de volgende blog.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten