Playa del Ingles Gran Canaria

Playa del Ingles Gran Canaria

zaterdag 12 september 2015

(Medische) Bagage en stoelreservering

Maandag wordt er gebeld door D-reizen, uw reisdocumenten liggen klaar en deze kan u gaan ophalen bij onze D-reizen winkel vestigng Den Bosch.........Den Bosch ??
Geen idee hoe deze daar terecht zijn gekomen want de reis is in Culemborg geregeld en betaald, makkelijk want dan kan Chris vanuit het werk gelijk de documenten ophalen als deze er zijn.

De service van D-reizen is gelukkig optimaal en bieden ze aan om de documenten alsnog naar Culemborg op te sturen per post. Maar gezien de eerdere ervaring dat niet altijd alles lekker verloopt bij D-reizen halen we de documenten gewoon op in Den Bosch of zal je zien dan staakt PostNL.
Welke vestiging in Den Bosch kunnen ze opgehaald worden? Gewoon in Den Bosch beantwoord de vriendelijke dame. Tja dat hadden we al begrepen, maar welke vestiging in Den Bosch? Er zijn maar 3 vestigingen van D-reizen in Den Bosch. Nadat het eurootje weer gevallen was aan de andere kant van de lijn komt het eruit dat wij bij D-reizen op de vestiging Arena in Den Bosch de documenten kunnen gaan ophalen. Toch wel heel apart, boek in Culemborg en haal het op in Den Bosch. Voor ons natuurlijk geen probleem want het is maar 15 minuten rijden maar het blijft apart.

Op dinsdag in vakantiestemming de reisdocumenten ophalen in Den Bosch Arena.
De zeer gemotiveerde (niet) en uiterst vriendelijkste medewerkers (lees: Medewerkster 1. Een onderuitgezakt, onverzorgd gekleed, en ik wil altijd gelijk hebben is het nog geen 18.00 uur varken. Medewerker 2. Mister Glade , echter vergeten dat als je in de pauze rookt je dit altijd nog goed kan ruiken in een slecht geventileerde ruimte #gadverdamme. Medewerkster 3. Dwaallichtje.....achter mijn monitor zit ik save en hoef ik niemand,#angstig voor klanten die reisdocumenten komen ophalen, aan te spreken.) staan direct voor mij klaar. Gelukkig neemt 1 van de drie het initiatief om mij te helpen. Omdat er natuurlijk tijdens de boeking het eea niet echt goed is verlopen en oa een geboorte datum niet juist was even de vouchers doorgenomen, besproken en nogmaals gecontroleerd.

Motivatie, = minder bij D-reizen naar mijn mening

Dan nog even opheldering gevraagd waarom wij niet kunnen inloggen op mijn Transavia om bijvoorbeeld bagage en stoelreservering te kunnen doen. Zelf heb ik begrepen dat het pas ging met het nieuwe reserveringsnummer dat je krijgt bij het ophalen van de reisdocumenten en wat dan ook op de vouchers staat. Maar nee hoor dat is absoluut niet zo, dat gaat heel anders volgens de medewerker, hiervoor moet ik speciaal bellen antwoordde de medewerker.
Prima toch, wordt dat ook weer opgehelderd. Wat een service.
De medewerker zit heerlijk enthousiast onderuit gehangen om contact te krijgen aan de andere kant van de lijn. Met veel interessante woorden en gebaren krijgt hij een nummer, checkt het via zijn computer op mijn Transavia en....het lukt. Helemaal goed.
Het toverwoord is, dat is het PNR nummer, zo noemen we dat in de reisbranche, schijnbaar een moeilijk begrip of woordje, rede genoeg om heel interessant over te komen t.ov. de reiziger. Ach ja je kan ook gewoon zeggen Passenger Name Record,  dit is in de reisindustrie de opgeslagen informatie in een computerreserveringssyteem over een reis geboekt voor een passagier of voor een  groep passagiers die samen reizen. Gewoon te vinden op je ticket / voucher. Dus.....Mister Glade...toch dat nummertje wat ik als eerste aan u vroeg?
Ze hebben geprobeerd een goede service te geven echter iets te......tja....gewoon net niet dus.
Wederom weer een reden om niet zo snel meer via D-reizen te boeken.

Gelukkig is er nog steeds de vakantiestemming dus met de reisdocumenten op zak gaan we weer terug naar huis, erg nieuwsgierig om in te gaan loggen op mijn Transavia.

Woensdagochtend hebben we het eea weer geregeld op mijn Transavia.
Zo hebben voor 20 kg ruimbagage pp. geregeld, lijkt mij voldoende, op onze reis naar Orlando hadden we net 40 kg gezamenlijk. Dat gaat wel lukken denk ik.
Voor de 1 stuk handbagage pp. staat 10 kilo met de daarbij behorende afmetingen.
Mijn cpap valt onder medische bagage en mag gratis mee als handbagage, mits er een medischeverklaring voor is. En dat is natuurlijk geregeld. De aanloop er naar toe mbt de regels en eisen van Transavia zijn erg tegenstrijdig wat betreft een medische verklaring. De medewerkers van Het JBZ longpoli die deze hebben verzorgd waren zeer maar dan ook zeer behulpzaam, meewerkend en meedenkend. Groot compliment voor deze medewerkers. Het aanmelden van de medische bagage was een fluitje cent, even gebeld met Transavia en binnen 5 minuten per mail bevestiging.

Ook de stoelreservering is gedaan, zo te zien goed op tijd, veel plaatsen waren al gereserveerd.
Voor de heenreis zitten we op 28E en 28F voor de terugreis ook gelijk gereserveerd 28A en 28B. Straks in het vliegtuig gaan we lekker bekvechten wie er bij het raampje mag zitten.
Het begint al aardig op te schieten digitaal zitten we al op onze plaatsen:

Stoelreservering heenreis 28E en 28F
Het is nu verder met aftellen. 

Bedankt voor het lezen en tot de volgende blog.

Het stressen kan beginnen.......



2 opmerkingen:

  1. wat fijn dat tot zover alles is geregeld, wij vliegen graag met Transavia net een paar cm. meer beenruimte dan bijvoorbeeld Corendon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In 2010 hebben we ook gevlogen met Transavia vanaf Eindhoven naar Gran Canaria, prima verbinding. Op de terugvlucht hadden we toen een tussenstop in Groningen. Met Corendon hebben we zelf (nog) geen ervaring. De service is goed bij Transavia, alleen jammer van de onduidelijkheid over een medischeverklaring. Leuk dat je wilde reageren op de Blog Marianne, bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen