Playa del Ingles Gran Canaria

Playa del Ingles Gran Canaria

zondag 27 september 2015

A late midnight snack

Blog van zaterdag 26 september 2015

En zo ben je dan alweer een week op het zonnige Eiland Gran Canaria.
Tot heden verloopt deze vakantie prima, hoewel het voor mijzelf echt wel een beproeving is. Niks plannen, niks regelen, geen tijden, geen horloge, geen auto, geen muizen die in een resort wonen met een groot kasteel. Geen muur, geen musea.....en dan de grootste verandering in je leven.......geen paps. Dat is nog steeds erg wennen. Maar.....waar ik ook ga en waar ik ook ben, he lives in me........
(Klik op de afbeelding en volg de link if you know what I mean)

Look harder..you see...He lives in you...

''Zo......., zitten.....en nu verder met doen waar je goed in ben.... ze wachten op je aan de andere kant van de grote plas'', de woorden van paps toen ik mijn eerste blog schreef en de grond even onder mijn voeten schudde.

En dan weer de volgende uitdaging, schrijven over een dag met weinig actie.
Zoals ik al eerder zei een echte beproeving voor mij, deze vakantie want zelfs de spiegelreflexcamera is thuis gebleven voor de mooiere foto's. Uiteindelijk is het belangrijkste dat we het goed naar ons zin hebben. Totaal geen klachten, goed eten, drinken, zwembadje, boekie voor Chris, bloggie voor mij.
Inmiddels gezellige vakantie / hotel kameraden uit een knallende omgeving, Enschede ofzo, twee grappige oude theepotten (met alle respect natuurlijk) gezellig laten ze samen de theezakjes 30 jaar hangen waardoor de thee echt sterk is want samen in de 70 zijn en nog zo op vakantie kunnen... prachtig toch. Hoewel ik mijzelf samen met Chris dan wel op die leeftijd bij die muis zie want die wordt niet ouder en daar blijf je nog altijd kind, ik kan het niet laten: any dream is possible. 

and...if you can dream it......you can dou it....
Vandaag is het eigenlijk alleen maar zwembad geweest. Natuurlijk een heerlijke lunch en ach dat ik even naar de Spar ben gelopen voor Milkarepen, Pringles, Dropharingen en Chip Ahoy Chocolate Chip Cookies (toch nog en beetje Stars and Stripes) vind ik niet echt avontuur.....maar wel lekker.

Het is verders gewoon lekker hangen, af en toe opstaan voor diegene die een drankje gaat halen en natuurlijk weer veel lachen, lachen en nog eens lachen.

Om deze sleur te doorbreken zijn we het toetje, na diner wat weer ongelooflijk heerlijk was, gaan halen op de boulevard van Play del Ingles. Ook de vakantiekameraden waren geïnspireerd om de all inclusive Magic even te doorbreken.
Na het diner lopen we met z'n vieren naar de boulevard, eerst nog even een Sangriaatje voor de Dames en de Heren pakken een Bierpul. Wat is het toch soms met die mannen die hun mannelijkheid weer zo moeten bewijzen, zelfs de paspop bij een souvenirwinkel met een luchtig jurkje werd van onderaf bruut, maar wel onschuldig spontaan uit de lucht getikt en viel bijna met haar bakkus op de grond. Verders gelukkig geen schade behalve weer buikpijn van het lachen.

Na de drankjes lopen we, of eigenlijk met een licht gevoel in de bovenkamer van de Sangria, zweven we naar de Ijssalon. Tijd voor heerlijk Italiaans schepijs. De smaken zijn gekozen en we laten het ons smaken onder het genot van wat lokale Mexicaanse live muziek volgens een van de vakantiekameraden, was die bierpul misschien ook wel stiekem iets te veel?

Smaak: after eight 

De IJsslaon

De weg wordt weer vervolgd terug  naar het hotel bergopwaarts zo verbranden we wat callorieetjes.
Bij het hotel gaan we nog even op het terras zitten met een paar drankjes, even later komen de theepotjes ook op het terras zitten, die zijn een beetje gebroken want hun favoriete rugbyteam heeft verloren. De dames zijn fanatiek Engels dus echt een beetje down en beledigd door het verlies van de wedstrijd. Gelukkig vloeit de schaterlach weer en worden de Tena's  rijkelijk gevuld.

En zoals altijd, time flies when you're having fun, is het alweer nacht.
De wegen scheiden van de Bitterball Clan en samen gaan Chris en ik nog even kijken op de Yumbo.
Het is heerlijk weer, we pakken nog even een drankje hier en daar en besluiten we spontaan om nog maar een midnight snack te pakken die ook weer heerlijk naar binnen glijd. Helaas voor de foto, het was echt te donker en door de Sangria niet echt stabiel. Maar ik kan je zeggen ook dit smaakte weer naar meer, hoewel te vergelijken met andere grootte en hoeveelheden was het iets te klein en te weinig, vandaar midnight snack bedenk ik me dan, maar dat is meestal met al die lekkere dingen.

Hoe hek da gezeet liefje?....


Was weer een prachtige dag.

Bedankt voor het lezen en de lieve, leuke motiverende reacties via verschillende media.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten