Playa del Ingles Gran Canaria

zondag 20 september 2015

Binnen een zucht en een scheet

Blog van zaterdag 19 september 2015

Kwart voor een 's nachts gaat de wekker al.
Kan niet heugen of wij ooit eerder zo vroeg zijn opgestaan om met vakantie te gaan.
Twee en een half uur slaap genomen dat klinkt erg weinig en hopen het in te halen als we eenmaal aan boord zijn van het vliegtuig.

Gisteren is ons Jochie natuurlijk als eerst naar zijn vakantieadresje gebracht. De rest van de dag is voorbij gevlogen, hier en daar de laatste kleine dingetjes strijken en inpakken. En jawel het is mij gelukt,slechts 1 dag voor vertrek zijn de koffers van zolder gehaald ipv de standaard 3 weken.

Koffers ingepakt, handbagage bij elkaar gezocht, boterhammetjes gemaakt voor in het vliegtuig en voordat we het wisten zal over 2.5 uur de wekker gaan.
En als deze wekker dan gaat om 00.45 uur dan is het douchen, ontbijten en pleiten.

02.00 uur stipt in de auto, het nieuws op de radio wordt voorgelezen. Op naar Schiphol !

Nog geen uurtje later arriveren we bij P3 lang parkeren, een paar kleine veranderingen maar zodra de creditcard in de automaat gaat en de slagboom omhoog is het weer oud en vertrouwd.
Het is niet te geloven hoe druk het is. Gelukkig op aanwijzing van de medewerkers vinden we weer een plaatsje op de parkeerplaats buiten. Even het nummer van de rij weer onthouden.

Krijgen we de card nog terug ??
Goed onthouden
Zeer vertrouwd beeld inmiddels
Sinds onze laatste keer ziet dit er vrij nieuw uit
We maken natuurlijk weer gebruik van de handige Schiphol app, die ons de nodige instructies geeft.

De Schiphol app...makkelijk
Het is inmiddels 03.10 uur en we staan op de bus te wachten die ons naar de vertrekhal gaat brengen. De eerste bus hebben we maar laten gaan want die was echt overvol. We pakken de volgende en een kwartiertje later staan we alweer bij vertrekhal 1 waar het vakantiegevoel compleet wordt gemaakt door de verkeerstoren van Schiphol.

Vakantiegevoel
Gisteren hebben we al thuis ingecheckt online dus we hoeven alleen even naar de bagagedrop off en door de bodyscan. Het loopt allemaal heerlijk door, geen opstoppingen of andere invloeden die de boel op kunnen houden. De koffers waren weer mooi onder het gewicht van 20 kilo.

Of ik hier de foto mocht maken?? Gewoon gedaan
We pinnen nog wat centjes, kopen een Cola Zero en een fles water voor in het vliegtuig en lopen maar direct naar de Gate C14, winkelen hoef niet zo nodig. Over nog geen uur gaat het boarden al beginnen we gaan gewoon even lekker aan de Gate zitten om ook de telefoons weer even op te laden.

Ondanks de app toch nog even checken...hahahaha

Blijven staan....je komt er vanzelf

Het toestel van Transavia staat al geduldig te wachten
Het boarden gaat lekker vlot, de captain heet ons weer welkom. We gaan vertrekken via de Polderbaan, eerst noordelijke richting en dan boven Alkmaar draaien we dan weer richting het zuiden naar de ZON. Vluchtduur nog geen vier uurtjes.
We hebben een rustige vlucht. We hebben verders geen aankopen gedaan in het vliegtuig. Zelf hadden we onze boterhammetjes bij en wat drinken. En dat was meer dan voldoende. Er wordt wat gelezen, muziek geluisterd en geslapen. Dan meld de captain zich weer dat de landing is ingezet en dat we een stukje van Gran Canaria vanuit de lucht kunnen zien oa het vliegveld. Het fototoestel wordt even gepakt.

Bergen en een stukje van de kustlijn

Het vliegveld van Gran Canaria, Las Palmas
Het toestel land om 08.45 uur lokale tijd op Las Palmas. Natuurlijk is het dan even wachten totdat we het vliegtuig kunnen gaan verlaten. Maar dan is het meer dan leuk om te zien dat onze koffers uit het toestel komen beneden ons waar we zitten.

Grijze koffer Chris met rode band
Grijze koffer van Matthew met de blauwe band
Binnen een zucht en een scheet staan we eigenlijk alweer buiten met de koffers. Dit ging supersnel.
We melden ons bij een hostess en die geeft het parkeervak en het busnummer door. Daar aangekomen stappen we om 09.10 uur de bus, te weten dat het vliegtuig om 08.45 uur landde.
Dit ging echt supersnel, te mooi om waar te zijn. En inderdaad. We hebben wel een dik half uur moeten wachten in de bus (whahahahaha) op een paar Spaanse Dames.
De chauffeur brengt ons met een klein half uurtje bij het hotel. En ook dat verliep weer prima.
Heerlijk om weer de omgeving van het eiland te zien onderweg.

Lekker rustig bij de bagagebanden
Buiten bij de aankomsthal
Busje is er al
Invoegen en gas erop
Deze afslag graag
Landschap 1
Landschap 2
Om 10.20 checken we in aan de balie van Hotel Neptuno. De kamers zijn nog niet gereed. Geen probleem, ondertussen mogen we al gebruik gaan maken van een zeer uitgebreid ontbijtbuffet. We hadden natuurlijk al een boterhammetje op maar uh....he...dit slaan we niet af.

Jammie....
Het ontbijt is tot 11.00 uur. We hebben het ons goed laten smaken en nemen daarna plaats in de lobby van het hotel, even wachten tot de kamers gereed zijn. De medewerkers van het hotel zijn super goed, uiterst vriendelijk en zeer behulpzaam. Onze koffers werden al buiten bij aankomst aangenomen. We hebben er totaal geen omkijken naar gehad. Tijdens het wachten in de lobby maar ook gelijk de WIFI geregeld want daar kunnen we natuurlijk niet zonder deze vakantie. En helemaal gratis. Super snel en redelijk tot goed stabiel.

Veel trappen naar de lobby

Maar ontzettend sfeervol
De kamer is goed, schoon en netjes. Leuk balkonnetje en uitzicht op het zwembad en natuurlijk het Yumbo uitgaanscentrum, daar kunnen we zo naar binnen rollen.

Uitzicht vanaf het balkon
Balkonnetje....precies groot genoeg met een zitje
Rond de klok van drie uur nemen we nog even een late lunch. Ook deze smaakt heerlijk. De lunch wordt geserveerd buiten op een mooi terras bij het zwembad. Ik neem een Neptuno Sandwich en Chris een pizza. Daarna nog een klein toetje bijvoorbeeld een ijschocolademelk.

Nog meer jammie
Na de  late lunch terug naar de kamer voorbereiden op het diner.
Ik zelf maak vast een begin met de blog van vandaag en sorteer de foto's.
Chris leest verder in zijn boekie en ik doe nog heel even mijn oogjes dicht.
We hebben besloten om het late diner te pakken van 20.30, gelijk ook de rest van de vakantie. Tijdens het diner wordt je tafel wel gelijk toegewezen voor de rest van de tijd van ons verblijf.

Na een douche kleden we ons om voor het diner, lange broek is semi verplicht.
Het is nog geen 20.30 uur dus wachten we nog even in een ander gedeelte van de lobby bij de ingang.
Ook dit is een prachtig entree met kroonluchters natuurlijk.

Hoofdingang Hotel Neptuno

Het diner is ook ook super goed verzorgd. De medewerkers lopen de benen onder de kont vandaan.
Goed buffet en er wordt ook vlees en vis gebakken. Het smaakt voortreffelijk.
Het diner is opgedeeld in twee tijd zones, zo hebben ze het prima onder controle en het is even wennen een lange broek semi verplicht, maar het geeft wel charme hoor. Iedereen is netjes gekleed en als je dan een korte broek met slippers aan heb dan.....kijken ze je eerst maar even raar aan. Het gevoel van een grote vreetschuur is er dan ook totaal niet. Mij bevalt deze Classic wel.

Na het diner gaan we heerlijk uitbuiken en suffen op ons balkonnetje. Temperatuur is zeer comfortabel en beneden bij het zwembad is live muziek ( lees: een vrouwke die haar poessie naar binnen roept op een vismarkt) we vermaken ons prima met het live muziek en liggen soms dubbel om de hoge noten die de gemotiveerde dame soms net mist.
De sfeer is echt heerlijk, verlichting van het hotel wisselt van kleur zo af en toe. Voetjes omhoog.

Het zwembad maar dan 's avonds

Het bedje wordt vroeg opgezocht het was een lange maar geweldige dag.
Morgen komt er weer een nieuwe dag, Er wordt volop zon voorspeld ben benieuwd.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende blog.