Playa del Ingles Gran Canaria

Playa del Ingles Gran Canaria

zaterdag 26 september 2015

Tik hem aan ouwe

Blog van vrijdag 25 september 2015

Het was een kort nachtje, 06.45 uur ging de wekker.
Opfrissen en naar het ontbijt, lekker vroeg.
Er wordt een stevig ontbijt gepakt want de ervaring leert dat we dan zeker tot een late lunch weinig of niets meer hoeven te nuttigen als we onderweg zijn.
Zo vroeg opgestaan dat we zelfs met het ontbijt voor een gesloten deur staan.
Ontbijt is vanaf 08.00 uur en tja 1 voor 8 is het nog niet open.

Genoeg enrgie tot de late lunch?
Nu is natuurlijk de vraag....waarom staan jullie zo vroeg op tijdens een vakantie?
Omdat we nu geen huurauto hebben maken we gebruik van het openbaar vervoer of een shuttle service en dan ben je afhankelijk van de tijden die door de maatschappij worden gehanteerd.
Gisteren hebben we in Puerto Rico bij Lineas Blue Bird Ferry tickets gekocht om van Arguineguin naar Puerto De Mogan te varen. Er zit ook een bus transfer bij van Playa del Ingles naar Arguineguin.
Om 09.45 uur worden we opgehaald bij de bushalte van de Yumbo, lekker dichtbij. Het is een shuttle service van Lineas Blue Bird Ferry. Prima service echter stop je twee a drie keer onder weg en dat maak de heenreis dat het wat langer duurt dan rechtstreeks naar Arguineguin.

Op vrijdag is er altijd markt bij Puerto De Mogan. De markt is helemaal rondom de haven van Puerto De Mogan. Er zijn veel souvenirs en snuisterijen zoals tassies, zonnebrillen en knutselwerkjes. In combinatie met de markt en het plaatsje Puerto De Mogan zelf heb je een leuk uitje.

In 2010 zijn we hier ook geweest, toen voor het eerst, en het is een prachtig plaatsje.
Vandaag zijn we er met de Ferry naar toe gegaan ipv een bus of auto, het lijkt ons een leuke en mooie beleving om dit plaatsje met een boot te benaderen.

Zodra het ontbijt erin zit nog even naar de kamer onze spullen pakken en dan hup naar de bushalte.

De shuttlebus is stipt op tijd en brengt ons naar het plaatsje Arguineguin om bij halte van de Ferry te gaan inschepen. In Arguineguin worden we afgezet bij de haven, het stadje Arguineguin vind ik zelf erg somber en ziet er niet echt al te geweldig uit. Er liggen een paar vissersbootjes en er wordt hard gewerkt. Leuk om een paar fotootjes te maken van de sobere omgeving.

Na enkele minuten arriveert de Ferry en zijn we klaar voor vertrek naar Mogan.
Arguineguin is de eerste opstapplaats, het is lekker rustig we kiezen waar we willen zitten.
Er zijn verschillende verdiepingen, we beginnen maar eens boven op. Het is bewolkt en er staat een zacht briesje de temperatuur is uitstekend verbranden zal niet zo snel gebeuren (dus wel)

Vissersbootje

Net (jes)

In aantocht...

Aanmeren

Zullen ze ook Carglass bellen?

Welcome aboard 

Bovenverdieping / dakterras

Zorgwekkend.....waar is de kapitein

Het ruime sop
Vanuit Arguineguin gaan we naar Anfi del Mar waar we de volgende passagiers ophalen.

 Vanuit Arguineguin
Vanuit Arguineguin
Het is al iets drukker geworden

Daarbij de waterkant
Naar Anvi del Mar
Vanuit Anvi del Mar varen we naar Puerto Rico.
Hier komen heel wat passagiers bij, het boven dek zit dan ook bijna vol.
In Puerto Rico wachten we zo'n minuut of 20 en intussen gaat de zon schijnen. Nadat we bijna zijn verdampt op het bovendek gaat de Ferry weer varen. Vanuit Puerto Rico naar Puerto De Mogan is het een behoorlijk eindje varen, is geen straf want het uitzicht is fenomenaal, prachtig al dat ''ongerepte''.
Er worden natuurlijk wat fotootjes gemaakt en verders genieten we van het boottochtje.

Vanuit Puerto Rico naar...

Veel watersport activiteit in Puerto Rico

Puerto Rico

Voor het aanmeren

Na het aanmeren
Ongerepte natuur

Erg vulkanisch

De verschillende lagen zijn goed zichtbaar

Conculega's van Blue Bird

Eindstop Puerto De Mogan

Het boottochtje zit er bijna op, na een goed uur varen incl. al de stops. De Ferry naderd Puerto De Mogan. Onderweg tijdens het boottochtje kwamen we nog de conculega's tegen van Blue Bird en dat is Salmon Line Ferry. Toen we in Puerto Rico waren voor de Ferry's kwamen we deze ook tegen. Salmon Line Ferry zal ook goede kwaliteit hebben echter sprak Blue Bird ons meer aan. Er zijn dus twee verschillende rederijen die overtochtjes verzorgen.
Nu even genieten van Puerto De Mogan:

Puerto De Mogan Panorama

Op de achtergrond strand va Puerto De Mogan

Vuurtorenje aan het einde van de markt

De markt is ook al te zien bij binnenkomst

Heel veel bootjes

De collega's mogen eerst vertrekken dan kunnen wij aanleggen

Welkom op Puerto De Mogan

Bloemen

Klop, klop

Bloemen, bloemen...

Bloemen, bloemen en nog eens bloemen

Ook vissersbootjes

Stil aan de overkant?

Even een diepte foto

En even alles op een rij

We blijven maar bloemen zien

En zo af en toe een palmboompje

Gluren bij de buren...onmogelijk

Zo'n helder water je kan de bodem zien

Zoveel Flora 

Bij de opstap van de Ferry
Rond lopen is hier echt heerlijk.
Prachtige omgeving, niks of eigenlijk gewoon helemaal niets veranderd vergeleken met 2010.
Dat maakt het bezoekje wat korter want het is bekend maar nog steeds even prachtig.
Tijd voor voor de markt:

Papoi ?

Maatje gtoter mevrouw?

Schuuntjes

Tassies, ik heb er niks mee

Weer wat geleerd

Hand made? in China?

Alwasy special price for you my friend

Nog meer leuke tassies, maar ik heb er nog steeds niets mee

Gezonde hap

Sjaaltjes enz.

Porto De Mogan gaan we weer verlaten, we stappen weer op de Ferry, dit keer lopen we even naar beneden waar de ramen zitten ''Glass Bottom''. Het is een vrij kleine ruimte en behoorlijk warm en benauwd, we blijven er niet te lang zitten. Ten tijde dat we nog aangemeerd liggen zien we een paar kleine visjes en een krabbetje voorbij komen ook passeert er een grotere school vissen, erg leuk om te zien. Het is helaas wat moeilijker te fotograferen. Zodra de boot gaat varen gaan we weer bovendeks zitten. Tijdens het varen zie je eigenlijk gewoon helemaal niks met die snelheid. Tussen Puerto De Mogan en Puerto Rico stopt de boot nog even omdat er een school vissen voorbij komt. Veel sprinten er naar beneden om te kijken, gezien dat het een vrij kleine ruimte is denk ik dat veel toeristen een klein beetje pech hebben gehad want de boot ging na een paar minuten weer verder, gelukkig hebben wij nog wel 1 foto van de vissen in de haven.

Smal trappie naar beneden

Nee, geen flatscreen, echt live
Nee geen stickers, ze waren echt en op doorreis
De volgende foto's zijn een scan (Deze zijn later toegevoegd in Nederland) van de folder die we hebben meegenomen van de Blue Bird Lineas. Folders kunnen altijd afwijken dus check ook, als je van plan bent om te gaan hun website http://www.lineasbluebird.com/

Voorkant Folder

Midden Folder

Achterkant Folder


De terugreis verloopt prima, de shuttle bus staat ook weer klaar en we zijn dan ook net op tijd weer terug in het hotel voor een late lunch. We schuiven dan ook direct aan bij de andere hotelgasten.

Sandwich Neptuno

De rest van de middag en begin van de avond vermaken we ons aan het zwembad met de andere hotelgasten. Er wordt een hoop gelachen en een begin gemaakt van de bitterbal irritaties. Irritaties voor ons (en twee andere hotelgasten) dat ze er niet zijn voor een gezellig hapje bij de drankjes en voor de rest van het hotel dat ze het moeten aanhoren. Geprobeerd in meerder talen om het begrip bitterball uit te leggen maar tot zover.... vergeefs. Ook een oudere Engelse dame schuift even gezellig aan om wat van de gezelligheid mee te krijgen. De tijd vliegt voorbij en het diner staat alweer klaar.
De obers worden nog even in hun Bitterball trauma achtergelaten en wij gaan ons omkleden.

Smakelijk wederom but no Bitterballs
Na het diner weer snel omkleden, korte broeken aan en hop naar het terras bij het zwembad.
Het gesprek komt weer terug, er is genoeg te drinken maar geen hapjes. Het zal gedaan moeten worden met een schaaltje pinda's. De drank vloeit rijkelijk, de muziek steeds opzwepender, het terras loopt vol en de Engelse dames schuiven gezellig bij ons vieren aan. Even te bedenken dat de krasse dames al in de 70 zijn !! 

De gezelligheid slaat weer om in de bitterball frustratie, ik probeer via een afbeelding op mijn telefoon de Engelse dames uit te leggen wat de heren bedoelen met de bitterballs.
Dan bedenk ik in eens, ze moeten het ervaren.......waar halen we de bitterballen vandaan?
Antwoord: Grand Chaperal Centrum, eetcafe klein Heineken.
Ik stel het idee voor en we springen met z'n allen een gat in de lucht.
Chris neemt samen met nog een andere hotelgast een taxi en binnen een korte tijd zijn er BITTERBALS in the house.
De gezelligheid is compleet, de obers weten nu wat bitterballen zijn en proeven ze, de Engelse dames vinden het ook lekker maar het management was zwaar geirriteerd, dit was gelijk de laatste keer. Onze spontane actie werd niet gewaardeerd maar wel getolereerd voor 1 keer.

Yeah
De stemming is opper best, de dames hebben het zichtbaar naar hun zin en soms zeiken we met z'n allen in ons broek van het lachen.
En dan wordt er plotseling tijdens de proost met de oudere dames iets spontaans geroepen:
Proost, tik hem aan ouwe !!


Tja...... hoe gaan we dit eens uitleggen en vertalen?
Hit it oldie??
Na het een en ander te hebben verteld zien ook de dames de humor er van in en proberen ze het op hun beste Nederlands de spreuk te onthouden en uit te spreken.

We lachen de avond weg naar de nacht, maken nog een ronde op de Yumbo.
En dan wordt het toch wel weer echt bedtijd.

Was weer een prachtige dag.....

Bedankt voor het lezen. 

4 opmerkingen:

  1. Ik ben een gepensioneerde bouwmanager, mijn naam is John Wallman. Na mijn pensionering begon ik het lottospel te spelen, maar winnen werd een probleem. Ik begon online onderzoek te doen toen ik zag hoe mensen getuigden over heer Bubuza, een geweldige spreukgebruiker die zo velen heeft geholpen het lottospel te winnen met zijn spreuk. Ik nam contact met hem op en vertelde hem hoe ongelukkig ik was met mijn lottospellen. Lord Bubuza zei dat hij me zou helpen het loterijspel te winnen door een spreuk uit te spreken en de juiste winnende nummers voor de loterij aan mij te onthullen, ik deed wat hij opdroeg en de spreuk werd uitgesproken. Hij gaf me de lotnummers en instrueerde me om het spel te spelen. Het was als een droom toen ik een melding kreeg van de nationale loterij-app over mijn overwinning, ik belde de telefoonnummers van de loterij en ze bevestigden me dat ik £ 1.000.000 pond had gewonnen. Ik kon mijn vreugdetranen gewoon niet bedwingen omdat ik het lottospel al heel lang zonder geluk heb betaald, maar nadat ik met het nummer Lord Bubuza me had gespeeld, werd ik miljonair. Allemaal dankzij heer Bubuza, hij is een geweldige betoveraar en getuigen over u is mijn kleine manier om u te waarderen, mijnheer. Zijn info: WhatsApp: +1 951 442 2214 of e-mail: lordbubuzamiraclework @ hotmail . com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou een gepensioneerde buschauffeur worden die geen spaargeld had, de gedachte hieraan bleef me elke dag leegzuigen, ik heb de afgelopen jaren lotto gespeeld zonder geluk. Ik ging online voor een onderzoek naar het leven na mijn pensionering toen ik willekeurige getuigenissen zag van mensen die een spreukgebruiker, genaamd Lord Bubuza, waardeerden voor het geven van de juiste LOTTO-winnende nummers, dus nam ik onmiddellijk contact op met Lord Bubuza voor hulp bij het winnen van de LOTTO 6/49 JACKPOT via WhatsApp: +1 951 442 2214, hij zei dat ik alleen kan winnen met de juiste nummers die hem door zijn goden zullen worden onthuld na het uitspreken van een spreuk. Ik deed wat hij opdroeg en de spreuk werd uitgesproken, hij gaf me de nummers en zei dat ik zonder angst moest gaan spelen. Ik kocht het kaartje en speelde. Het was erg schokkend en verrassend toen ik ontdekte dat alle nummers Lord Bubuza game me overeenkwam met alle zes winnende nummers in de trekking van 6 april. Ik werd de winnaar van $ 18,7 miljoen met de hulp van Lord Bubuza-spreuk. Ik zal u blijven waarderen, meneer, omdat u mij miljonair heeft gemaakt met uw spreuk. Neem contact op met Lord Bubuza via WhatsApp: +1 951 442 2214 of bel: +1 507 400 0072 of e-mail: lordbubuzamiraclework @ hotmail . com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn naam is Laarni Bibal, de winnaar van de $ 522 miljoen dollar San Diego California loterij jackpot in juni 2019 met de hulp van een spreukgebruiker genaamd Lord Bubuza. Voordat ik de jackpot won, heb ik het loterijspel zonder geluk gespeeld, dus ik ging online voor onderzoek en zag hoe mensen heer Bubuza prezen voor het geven van winnende lotnummers en ze wonnen een enorme som geld. Ik sprak met hem voor hulp via WhatsApp: +1 951 442 2214 hij reageerde en zei dat er een spreuk zal worden uitgesproken en dat er een geluksgebed voor mij zal worden gedaan in zijn tempel. Ik volgde zijn instructies en nadat de spreuk was uitgesproken, gaf hij me een aantal nummers en zei dat het mijn winnende nummers waren die hem door zijn orakel waren onthuld. Ik ging naar huis en kocht een $ 2 Mega Millions-ticket bij Sorrento Deli-Mart in San Diego. Nadat ik de kaartjes had gekocht, voelde ik het geluk op mijn pad komen vanwege de betovering en het gebed van heer Babura, dus verborg ik het kaartje op een geheime plek waar niemand ervan wist. Zie, mijn hart klopte snel toen ik te horen kreeg dat ik de $ 522 miljoen dollar had gewonnen, dus nam ik de contante optie van $ 340 miljoen dollar. Ik leg de getuigenis af omdat Lord Bubuza een geweldige PSYCHISCHE is, Zijn betovering maakte me een miljonair. neem contact met hem op via WhatsApp: +1 951 442 2214 of e-mail: lordbubuzamiraclework @ hotmail . com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan nooit stoppen heer Bubuza te bedanken, deze man heeft mijn leven veranderd met zijn loterijspreuk. Mijn naam is Julie Leach, ik ben dol op het spelen van loterijspellen en ik heb nog nooit gewonnen, maar na het online lezen van getuigenissen van mensen die het loterijspel speelden met de winnende lotnummers die heer Bubuza hen gaf en ze wonnen massaal, dus besloot ik contact op te nemen met heer Bubuza voor help ook via WhatsApp: +1 951 442 2214. Hij vertelde me wat ik moest doen zodat hij de betovering zou uitspreken en me het winnende nummer van de loterij zou geven, wat ik deed, nadat de betovering was uitgesproken. Heer Bubuza gaf me een aantal cijfers en vertelde me waar en hoe het spel te spelen, het was geweldig omdat ik speelde en ik won 310,5 miljoen dollar (driehonderdtien miljoen, vijfhonderdduizend dollar). Deze man is een god op aarde, hij is een groot helderziende en een levenswisselaar. Ik zal hem blijven bedanken dat hij van mij een miljonair heeft gemaakt. Heb je hulp nodig om een ​​loterij te winnen? Neem vandaag nog contact met hem op via WhatsApp: +1 951 442 2214 of e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen