Playa del Ingles Gran Canaria

woensdag 23 september 2015

De Deeltaxi

Blog van dinsdag 22 september 2015

Het is een kort nachtje om 4.45 uur hoor ik toch maar een raar geluid, balkondeur staat open en het komt van buiten, en als ik naar beneden kijk zie ik een ijverige medewerkster van het hotel de ligbedden verplaatsen en schoonmaken. Ze wil het geruisloos doen maar ach waar gewerkt wordt vallen spaanders, had ik de deur maar moeten sluiten. Verders is het ook helemaal niet erg hoor, het is gewoon een prima teken dat de medewerkers hier in het hotel echt meer doen dan hun uiterste best.
Gewoon weer lekker terug naar mijn bedje gegaan en verder knorren.

Nog geen twee uurtjes later wordt ik weer wakker, wat een gedonder zeg buiten, het gaat echt te keer. Bliksems en harde donders bulderen over Playa del Ingles met nog eens de weerkaatsing van de bergen. Niet normaal meer. Ik loop naar het balkon en wil vast de handdoeken en kleding binnen halen, ,,valt wel mee en waait wel weer over'' roept Chris vanuit de kamer. Nog geen paar seconde valt er toch een plens water uit lucht, heerlijk verkoelend. Gelukkig de spullen al naar binnen gekregen want die waren zeker nat geweest. Als ik nog even snel over het balkon kijk zie ik daar al een paar gekaapte ligbedden, absurd gewoon 07.15 uur in de ochtend, met een gniffel ga ik weer terug naar mijn bedje, die moffen hebben natte handdoekies.

Twee uurtjes later zijn we weer wakker.
Nieuwsgierig loop ik snel naar het balkon om te kijken hoe het staat met de regen. Gelukkig droog maar dat kunnen sommige kapers van de ligbedden niet zeggen, lekker drijfnat.
Ook op het balkon ligt er wat water maar dat hoort erbij, toch fijn dat ik alles naar binnen heb gedaan.

Rechts onderin te zien...drijf natte badlakens..whahahaha

We frissen ons even snel op en laten ons weer naar beneden suizen voor het ontbijt.
Tja, hier over valt inmiddels weinig over te vertellen, begint bijna saai te worden voor de blog.
Maar gelukkig blijft het ontbijt nog goed op peil en ook nog steeds goed smaken.

Inmiddels saai maar nog steeds overheerlijk

Na het ontbijt naar de kamer, hier brengen we de rest van de ochtend door.
Buiten is het tamelijk bewolkt en we besluiten dan ook om naar een winkelcentrum te gaan.
Het is nu niet al te warm en dat is prettiger shoppen.
De spullen worden gepakt en buiten valt er weer een flinke bui.
Bij de bar van het zwembad pakken we nog even twee flesjes water mee voor onderweg, hup in de rugzak. De taxi's staan dichtbij bij de taxi plaats van Yumbo natuurlijk echter niet kort genoeg om niet nat te worden van een klein regenbuitje.

Als we zijn ingestapt slaat gelijk de warmte van de taxi op je neer, helaas geen airco, lekker warm en hoog vochtig weer. De taxichauffeur krijgt de instructies om naar Centro Commercial Atlantico te gaan een goed kwartier rijden buiten Playa del Ingles. Tijdens de taxirit valt de regen er goed uit. Ook de taxichauffeur is verbaasd over het weer, dit komt zelden voor, en geeft aan dat het slecht voor het wegdek is. Slip gevaar misschien?? Hij trapt hem goed in en met een kwartier zijn we er.
De schade valt mee, € 23,50, we rekenen € 25,- af. Met een glimlach van de taxichauffeur...adios.

Het winkelcentrum ziet er gigantisch uit. Via de achteruitgang lopen we naar binnen. Het ziet er allemaal netjes en schoon uit. Leuke winkels, mega grote CareFour, eetgelegenheden, toiletten (gratis) kluisjes tegen betaling beschikbaar enz..

Achteringang

Voorgevel

Panorama kiekje

Glimmende schuuntjes

Najaarscollectie? Hier is het toch altijd heerlijk warm?
Chris slaagt voor een korte broek, zelf heb ik nog een stekkerdoos gekocht, echt zo noemenswaardig, maar is wel noodzakelijk want in dit mobiele tijdperk heb je een berg opladers in je bagage en als er dan maar twee stopcontacten zijn op de kamer krijg je scheven gezichten van wiens apparaat het eerst opgeladen moet gaan worden. Dus....ja....een extra stekker doos...een zwarte.

Dan vinden we het lunchtijd, tijdens het ontdekken van het winkelcentrum zag ik al in mijn ooghoek een eettentje waar het heel druk was en op het reclamebord stonden leuke gerechten, maar geen €€€.
Toch stappen we er naar binnen en gaan achterin zitten, alleen daar was nog plek, zo druk.
De kaart wordt gebracht met verschillende menu's, heel variabel allemaal en het ziet er ook nog eens lekker en heel goed uit (eerst proeven dan geloven). De keuze is niet makkelijk maar lukt wel.
Onder de rubriek special patatoes kies ik de Pintadera. Grappig genoeg heet de zaak ook zo.
En onder rubriek Matahambres gaat Chris voor de Inktvis kapsalon.

Ik noem het maar kapsalon tonijn met knoflookbommetje

Lunch Collage
En deze wordt gedoopt inkviskapsalon
Het smaakt allemaal heel erg goed, de bediening is snel en de presentaties van de gerechten is ook erg leuk. Ook het restaurant zelf had een leuke sfeer. Helemaal prima dus. En natuurlijk ook niet vergeten, het gaat nu komen, wat betalen we voor deze schitterende kleine lunch, er stonden immers geen prijzen op het reclame bord en dat doen ze meestal niet voor niks.
In ieder geval niet een hoofdprijs, op de menukaarten stonden gewoon schrikbarend lagen prijzen. Totaal waren we nog geen € 16,- kwijt inclusief de drankjes. Een top plekkie als je daar een kleine, snelle, smaakvolle en kwalitatieve goede lunch wil voor weinig.

Het avontuur van Atlantico ronden we om 16.00 uur af en lopen naar buiten voor de bus.
Wauw wat een geluk hij komt net aanrijden...............
Te mooi om waar te zijn.....er staan zoveel mensen te wachten op deze ene bus die maar 1 keer peer uur rijd voor slechts  € 2.20 dat alle zitplaatsen vol zijn en wij niet mee kunnen, voor de veiligheid worden er geen staanplaatsen afgegeven. De rest van de passagiers mogen nog een uurtje wachten.

Op de informatieborden kijken we nog even of er alternatieven zijn, maar helaas we zullen echt moeten gaan wachten op een nieuwe bus, en dan nog maar de vraag of we mee kunnen.
Taxi is een prima oplossing, bij de standplaats worden al standaardtarieven aangegeven voor de plaatsen zoals Playa del Ingles, € 22,00 ommenabij, en dat klopt wel want dat betaalde wij ook o ongeveer vanochtend toen we de taxi namen. Er staat een handige TIP erbij om een taxi te delen en dat is wat we gaan doen.

Ook een Ierse moeder en dochter konden niet mee met de bus, ze waren lekker bepakt, tassies met daarin hun koopjes, prima kandidaten voor een deel taxi. En jawel hoor we springen met z'n vieren in de taxi en met 10 minuten staan we aan het begin van de boulevard in Play del Ingles, daar stond het hotel van de moeder en dochter. Totaal is het uiteindelijk € 20,- geworden dus € 10,- per koppel en dat is natuurlijk weer een koopje. Project Deel Taxi geslaagd. Vanaf dat punt wilde wij zelf over de boulevard gaan lopen richting het hotel, een beetje extra beweging kan geen kwaad na al die extra voedzame hapjes. Totaal is het dan zo'n 2.36 km geworden en 228 calorieĆ«n.

Goed bezig al zeg ik het zelf

Het weer is goed opgeknapt en is het aardig druk op het strand van Play del Ingles en op de boulevard. We wandelen lekker door, omhoog, omlaag en weer omhoog. Met nog geen drie kwartier staan we bij het hotel en nemen we tot aan het diner heerlijk de rust.

Staat....wel op de kaart

Prachtige bloemen

Strand vanaf een ander punt

Over het diner valt weinig meer te schrijven, de kwaliteit is nog steeds erg goed en het is ook variƫrend. Tot zover hebben iedere avond wel iets anders kunnen eten. Natuurlijk zijn er ook wel de standaard dingen die er liggen maar ook hiervan is alles goed.

Ja ze kijken je aan

De avond valt, we zitten weer even op de kamer uit te buiken. Zo af en toe vallen de oogjes een klein beetje dicht want het was wel weer een druk daggie vandaag.
Beneden op het terras bij het zwembad is weer live muziek. Het klinkt goed geen valse noten en leuke nummers.

Even een heerlijke douche om goed op te frissen en dan gaan we maar weer eens op de Yumbo kijken. Een klein rondje lopen en drankje aan de bar. En voor je het dan weet is het wat dieper in de nacht geworden, Dan maar weer terug naar het hotel rollen. Geen bussen, taxi's of ander vervoer, gewoon terug rollen en zo je bedje in.

Het was weer een mooie dag.